Smått och Gott

Hejsan!
Här kommer en liten update om vad som händer hos oss här i Umeå.

Igår var jag och Mira på promenad på nydalasjön med Jenny och hennes Ebba och Multi det var mycket trevligt.
Mira tyckte det var roligt att ha någon att busa med och springa efter, tråkmånsarna här hemma är ju inget att ha!
Det var roligt att se Multi och jämföra henne lite med Mira, jag har ju som sagt inte så stor koll hur stor Aussien ska vara, men Mira är ungefär jämnstor med Multi. Mira var alltså inte så onormal som jag trodde :P

På vägen hem pratade jag hund med några i bussen och Mira fick flera komplimanger.
Trött var hon efter allt bus på sjön så hon halvsov hela vägen hem.

Har nu anmält Mira till två utställningar och även Tex ska få vara med på en, bara på skoj :-)
Första är en Inoff i Lycksele den 6/2 där både Mira och Tex ska ställas, Mira behöver ju utställningsträningen och det känns lagomt att börja på en inoff. Eftersom Tex inte får tävla så ofta anmälde jag honom också, han måste ju också få göra något, min gamling ♥

Sedan kommer jag resa iväg med Lisa, Jenny och en till tjej som heter Helene, vi alla har aussies och ska ställa i Timrå den 27/2! Mira är då fortfarande valp och det känns skönt, träning kommer nog behövas innan vi kommer ut på officiella utställningar.

Kram från Josefin & Hundarna


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vet precis hur du tänker. Jag är också alltid 100 år fre i planeringen när det är något jag längtar till. Nordmaling kan du ju åka med mig där åker vi mellan, eller hur? :)



Sen är det väl Ö-viksutställningen som är nästa.. där kan du få boka in dig om du ska dit. :)



Agilityn i Skellefteå har jag nog tänkt försöka bo i Piteå hos mamma och pappa, eller om man kan hitta något annat ställe att bo på om det är billigt.



Kram

2010-01-25 @ 16:43:06
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0