2009

År 2009 är över, ser nu fram emot ett nytt år med massor av hundaktiviteter.

År 2009 var mitt första tävlingsår och jag är supernöjd över hur det har gått.
Jag har ju aldrig tävlat med hund överhuvudtaget förrut (förrutom att stå i utställningsringen, men det gills inte!)

Eftersom jag bara har tävlat med en hund i år kommer här liten sammanfattning på mitt och Bobbys hundår:

Agility

Det vi åstakommit under året är 3 pinnar i hoppklass 1 och därmed uppflyttad till hoppklass 2.
Även en pinne i agilityklass 1 har vi fått, det är jag supernöjd med.
Vi har ju egentligen inte gjort så många starter... 24 lopp sammanlagt (om jag har räknat rätt) :)
"Massor" med rosetter har vi fått som hänger fint på väggen :)

Att Bobby utvecklats under året är det ingen som helst tvekan om!
Video från en av våra första starter och en video på vår sista start för året (båda i hoppklass):




Nu ser jag fram emot ett nytt år med massor av agility!
Kommer bli superspännande att få göra sin första start i hoppklass 2!
Första tävlingen kommer att bli i mars i Nordmaling.

Freestyle

Suget på freestyle har kommit nu i slutet på året, har fått massor med inspiration och detta är en sport jag vill utvecklas i.

Vår första tävling gjorde vi 24 oktober på hemmaplan i Umeå, vi deltog i ett Agria Freestylecup kval och resultatet blev en 3e plats, vi blev kvalade till Agria Freestyle Cup kvalet på Hund2009 men vi valde att inte delta utan att satsa vidare till 2010. Vi blev även klubbmästare för UHU!



Vi har planer att starta minst en gång officiellt i år!
Men först behövs mer träning :)

I fliken 2010 står målen för 2010 och även vilka tävlingar vi kommer att delta i, just nu är det ganska tomt där, men kommer fyllas på eftersom :)


Kommentarer
Postat av: Christina

Grattis till de fina resultaten! Extra kul att ni gillar agility. Lycka till under 2010,

2010-01-03 @ 13:07:03
URL: http://www.aggelina.se
Postat av: jossan

super fin blogg , besök gärna min

puss !

2010-01-03 @ 13:45:41
URL: http://suunshinees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0