Cavalierutställning i Skellefteå

I helgen var jag på cavalierutställning i Skellefteå!
Alltid trevligt att träffa cavalierfolk och kolla på alla vackra cavalierer som finns :)
Dagen började iaf med att jag åkte till Annica eftersom jag skulle få samåka med henne till utställningen.
Väl där fick jag kolla på hennes 4 små underverk, 4 helt underbart söta cavaliervalpar som man bara ville stoppa i fickan och ta hem!

Sedan bar det iväg till Skellefteå med Annicas två valpar Pilen och Candy.
När vi kom fram blev det en låååång (och då menar jag lång!) väntan på att cavaliererna skulle börja..
Det var beräknat att cavaliererna skulle börja kring 13.00 men ca två timmar senare började dem!
Först ut var valparna och då såklart Annicas Pilen, han blev 1a i sin klass med HP.
Sedan var det Candys tur även hon blev 1a i sin klass med HP och fick sedan gå mot en äldre tikvalp om bästa tik valp där Candy tog hem segern!
Då stod jag redo med Pilen för Bästa valp eftersom jag skulle få visa honom om det behövdes och det gjorde jag så gärna.
Tillslut blev Pilen BIR-valp och Candy BIM-valp!
Grattis Annica till fina resultat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0