utställning

pågående utställningshelg nu i Vännäs! vi har klarat oss utan regn... i två dagar åtminstonde!

meningen var att jag endast skulle ställa hund på fredag - men det blev en liten ändring i mitt schema ;) kattutställningen slapp jag pga det blev ingen hundutställning för de med katterna.

på fredagen började utställningarna i Vännäs med en cavalierspecial.
jag ställde Tex helt utan förväntningar, efter vad jag tycker ett ganska "dåligt" domarutlåtande på bordet så fick han en etta!!!!!! som jag är jätteglad över.

"5 åring, kunde ha mer uppbruten teckning, pälsen inte i bästa utställningskvalité, bra skalle, välplacerade öron, kunde vara bättre utfylld under ögonen, något lösa läppar, kunde ha bättre tillbakalagd skuldra och förbröst, ganska bra kropp & kors, välmusklat bakställ, bra rörelse schema"

speciellt glad är jag efter det sista... "bra rörelse schema" inte alla gånger man får det ;)
denna domare var ganska hård, hon skrev ganska mycket kommentarer om cavalierernas pälsar och det var ganska mycket ganska.....

jag fick även äran att visa Annikas lilla söta Tingeling både fredagen och idag (lördag), hon var verkligen jätteduktig och tyvärr fick hon 2:or ( :( ) båda dessa dagar... jag tycker absolut hon var värd MINST en etta, hon fick faktiskt en väldigt fin kritik!
men det är bara att bryta ihop och ta igen, imorgon ska jag också visa henne och då ska vi tamefan vinna hela skiten!!!

pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0