Tillbaka från Hund2009

Nu är jag hemma igen från Hund2009 med massor av inspiration och glädje.

Fredag kväll kom vi till hotellet precis i tid för Idol, sedan efter det var det läggdags på en gång :-)

Lördag
Lördagen började med lite frukost och vid 9 var vi inne på mässan och vid cavalierringen.
Blandad kompott var det på hundarna, men tillslut fick domaren ihop en drös med snyggingar :)
Jag föll speciellt för en trefärgadhane från Estland, riktigt söt var han och med en utmärkt storlek!
Han blev placerad som 2a i öppenklassen.
Såg endast till bästa hane på cavaliererna.

Sedan bar det iväg till aussie ringen, skulle bli så roligt att se så många aussies på samma utställning!
I katalogen hade jag sett att Miras pappa skulle vara med, så roligt!

Efter en stunds väntan på domaren så började det tillslut, först ut var juniorhanarna där endast en (av fyra) som fick en etta och sedan fick han även ett CK.
Sedan var det dags för unghundarna där Lisa ställde ut sin Focus!
Focus var jätteduktig och han var den enda (av tre) som fick en etta och han fick också ett CK, GRATTIS!
Sedan var det även en hund i Bruksklass, från samma kennel som Mira som fick en etta med CK (har jag för mig iaf).
Sedan dags för öppenklasshanarna, där Miras pappa deltog! 5 st var med 3 st fick ettor och Miras pappa Lunar placerade sig som etta (!) med CK, de andra två fick också CK.
En veteran var också med, de är så himla roliga att se! Man kan aldrig tro att de är så gamla som de är :)
Han fick också ett CK.
Sedan blev det tävlan om bästa hanhund, Miras pappa blev placerad som bästa hane!
Då gick jag iväg och grattade och hejade på Lunar som var en riktigt trevlig och cool typ :-)
Sedan blev det lunchdags, så då missade jag alla tikar utom champion & veteranklassen.
Alla tikar var jättefina i bästatikklassen :)
De blev iaf placerade och sedan dags för BIR/BIM och Miras pappa blev BIR!

Då hade jag iaf missat hela Agria Freestyle Cup som jag jättegärna ville se.
Då var klockan ganska mycket så det blev lite rundvandring och sedan satte vi oss vid finalringen, vi ville ju se Lunar i BIG-finalen!
Veteranerna först, så läckert att se.
Sedan Grupp 1 och Lunar var såklart med, han blev uttagen till de 5 bästa.
Han kom på 3e placering!
Wihu, Mira är stolt över sin pappa :-)

Sedan begav vi oss till hotellet och vilade upp oss till middagen, som vi åt på hotellets restaurang.
Gott var det!

Söndag
Först ut på söndagen var agilityn, det var Nordiskt mästerskap och kl 9 var invigningen och klockan 10 första start.
Såg nästan allt i hoppklassen, missade lite i large. Såg inget av agilityklassen för så satt jag och såg Freestyle!
Det var både klass 2 & 3 och alla var så himla duktiga!
Jag var super imponerad, så bra ska Bobby bli någon dag ;P
Det var mest shopping och tittande på rastorg osv på söndagen.
Tyvärr var det mycket mindre shopping möjligheter i år än tidigare, det var synd.
Sedan såg jag hela finalen och efter det var man trött.
BIS blev en västgötaspets! Skitsöt var den :-)

Fick vänta på taxin/flyget ett tag men sedan började resan hemmåt...
Och nu sitter jag här, funderar över allt som hänt i helgen.

Ser fram emot nästa år, kanske ställer jag ut Mira där då?
Man vet aldrig!


Kommentarer
Postat av: Jeanett

Heeeeej , tog du foto på pappa undrar annie =)

Hade varit kul att se honom

Jag tycker hennes öron börjar bli bra, men är dj... trött på att limma dom etc och att det varar bara någon dag

Kramiz Jeanett o Annie

2009-12-14 @ 19:07:19
URL: http://bloggis.se/Alexis
Postat av: Susanna

Hej! Såg att du skrivit ett inlägg i min blogg och undrade om årets agilityhund. Den finns på agif's hemsida www.agif-agility.se

2009-12-14 @ 20:32:40
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Lisa

Var Lunar Miras pappa?! Det hade jag ingen aning om! Veteranhanen var Focus pappa och veterantiken var Focus mamma :) Pigga och krya, så jag hoppas att Focus brås på dem :)

2009-12-14 @ 22:45:50
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: Maria T

Hej! Har hittat hit! Vilka fina bilder från avslutningen! Har lagt in dig som favorit! Vi ses! Krama gossarna och söta Mira.

2009-12-17 @ 19:41:57
URL: http://blogg.tauson.net
Postat av: nathalieh

fin blogg!

allt bra med dig? :)

2009-12-17 @ 21:20:20
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: Hanna

Klart att Mira ska ställas nästa år ju! :D Hon är hur söt som helst! :)

Vad roligt att Miras pappa blev BIR, hon har att brås på ;)

Jag älskade verkligen agnes o pelles program, helt underbara, och precis som du har jag fått värsta motivationen att bli lika bra på freestyle, fast det blir nog kanske med piraten i så fall :P

2009-12-18 @ 14:34:17
URL: http://www.influensaekipaget.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0