Nä nu...

.. får jag skärpa mig.
Ingen vill ju läsa min värdelösa blogg som aldrig uppdateras :p
Skärp dig Josefin!

Idag har jag varit på en inomhus agilityträning i Vindeln, egentligen hade jag bestämt mig för att inte fara på dessa eftersom de är så långt bort.
Men iaf så blev jag lite impulsiv ungefär kl 12.30 idag, jag ville absolut fara!
Är ju så himla taggad på agility just nu så att jag kunde inte låta bli.
Så 15.00 på Forslunda drog några tappra iväg.

2 banor skulle vi köra en agility och en hopp, man fick välja på en lätt eller en svår variant av banorna.
Träningen gick helt okej, till en början var Bobby lite off, men han blev bättre på slutet.
Det började med en agilitybana (vi valde den lättare vägen), den gick verkligen åt SKOGEN första gången, allt var fel..
Men jag stressade honom lite, hade inte värmt upp som vanligt heller så han var inte riktigt med.
Andra gången gick bättre, fast lite missar där också..

Sedan byggde vi om till en hoppbana och av en slump var det samma bana som i Jokkmokk där vi tog vår pinne.
Först tog jag den lättare vägen och det gick lika bra som i Jokkmokk ;P
Lite sämre tempo hade han nog nu, men det var kanske för att det var lite tightare i detta ridhuset.
Vi körde den lätta en gång till sedan, gick lika bra då.
Sedan bestämde vi oss för att prova den svårare varianten, den gick bra också.
Vi kunde nog ha valt några svårare vägar, men jag vill ta det säkra före det osäkra :)

Nu är både jag och Bobby trött. snart blir det nog att hoppa i säng :)

Imorgon är det cavalierträff, sista gången för nu i vinter.
Det ser jag verkligen fram emot, blir nog att ta fram kameran och ta med den, vi ska ju utse årets julcavalier!


Kommentarer
Postat av: Kristin från cavalierforumet

JAG vill gärna läsa din blogg om dina fina hundar! Extra skoj att läsa om agility såklart. :)



2009-12-08 @ 10:37:26
URL: http://nitsirk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0