Agilitytävling Timrå

I helgen har jag varit och tävlat agility med Bobby i Timrå!
Det var en klass 1 och 2 tävling, ett bra arrangemang som gick fort och bra.
Jag åkte dit med Camilla och hennes cocker spaniel Tuva.
Resan gick bra och Tuva och Bobby brydde sig inte alls om varandra, så det funkade jättebra.

Resultatet då, jo första dagen diskade jag ut Bobby när han missade i slalom två gånger, jag körde igenom slalomet en gång rätt sen gick jag av plan. Han hade iaf tagit kontaktfälten på A-hindret och balansbommen jättefint innan, så det är jag nöjd med.
Hopploppet, fick han 5 fel + lite i tidsfel efter miss i slalomet (igen!).

Dag två var det 1 agilitystart och två hoppstarter.
Men det började iaf med agilityloppet, jättefina kontaktfält, men sedan av någon anledning sprang han tillbaka genom en svängd tunnel och fick 5 fel. Slalomet gick bra där med, så det var riktigt synd att han skulle busa till det sådär =)

Första hopploppet för dagen blev det 5 fel i slalomet + lite tidsfel.

Andra hopploppet gick däremot jättebra! Fast det var en riktigt svår bana, med en supersvår slalomingång (enligt mig), så klarade min älskade Bobby sig runt på 0 fel! Han klarade till och med tiden! och hamnade på en 2a plats, tyvärr delades det bara ut en pinne, så det var lite surt.
Men är nöjd ändå!
Nästa tävling blir i Åbyn-Byske och innan dess ska vi ha hunnit träna mer kontaktfält och även en hel del slalom, eftersom det var det som strulade mest i helgen.


Bobby med sin fina rosett! :)

Grattis Tuva till sin uppflytt i Hopp 2an.
Och även grattis till Lisa och hennes Focus som blev uppflyttade till Agility 2an!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0