Utställning

I söndags var Mira på utställning, ännu en gång!
Det var osäkert om jag skulle fara eller inte pga min fot (som jag gjort illa), men det blev iaf en snabb tur till Nordmaling där utställningen hölls (visste ju redan i förväg att vi inte skulle behöva vara där så länge ;) ).

Nr 6 hade vi på nummerlappen och var ute fort i ringen
Först gick det rätt bra och Mira nosade på domaren och viftade lite försiktigt på svansen, men sedan när domaren skulle ta på henne blev det ju lite problem, det ville hon inte riktigt och det är det vi faller på.
Men en bedömning fick hon och den var väl godkänd, men inte mer (något besviken över hennes rörelser överlag, hon var inte alls på hugget den dagen).

"Välutvecklad junior, utmärkt huvud, ögon och öron. saxbett. Utmärkt hals. Välutvecklad front. Stark rygg. Skulle önska mer vinkling i knä och hasled.
Rör sig trångt bak, utmärkt fram och från sidan. Behöver hanteringsträna. Välvisad"

Ett hp fick vi iaf och fick sedan möta vackre Focus i BIR/BIM, där såklart Focus tog hem BIRet.
Men med en glad och busig Mira som BIM så är jag nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0