Ö-vik

Tävlingarna i Ö-vik gick ganska dåligt, ja!

Första loppet, gick uuuuuurbra tills vi kom till slalomet, då knockade Bobby sig själv med en slalompinne och tappade fokus och därmed 5 fel. Vi fick en bra tid dock och det gav oss faktiskt en andraplats!
Vi var sååå nära att ta en pinne i agilityklass, men detta loppet är jag faktiskt stolt över. Kontaktfälten var skitbra! :-)
Första rosetten/placeringen i agilityklass. Jag blev så glad över att det var en röd/gul rosett eftersom han bara har vunnit blå/vita och nu blir det lite färg i samlingen :-)



Jag vid prisutdelningen

Men sedan gick resten av tävlingen rent åt H-VETE!
Diskade oss på de 3 resterande lopp.

Blev irriterad på domaren till och med, hon kom och sa åt mig att jag inte fick ta min hund i nackskinnet (?).
Det är väl ändå upp till mig, klart jag skulle ha undvikit det om min hund inte SPÅRADE på agilityplanen, det var inte heller så att jag drog i nackskinnet utan bara tog tag i honom för att få kontakt och satte honom.
Det var något som luktade jättegott där för Bobby satte ner sin nos i backen och slutade aldrig spåra.
Antar att det var en löptik, en tik som skulle börja löpa, tik som levde med en löptik eller något liknanande, han brukar aldrig göra så annars och det gick inte att få kontakt med honom efter det (det var samma sak BÅDA dagarna, men bara senare under dagen, på hopploppen).
Jag tycker det iaf var bättre att jag tog tag i honom än att han skulle börja spåra iväg (vägen var rätt nära också), vill inte han ska springa fram till andra hundar heller eftersom han är väldigt osäker med vissa hanhundar/raser.

Men ja, vi får tagga igen till Umeå tävlingen den 3 oktober! Då jäklar ska vi visa vad vi går för :-)
Det blir 4 lopp med Bobby den dagen, så jag hoppas att han klarar det :)
Då ska Mira ställas av min mamma i Vännäs på en inofficiell utställning, så idag ska jag förhoppningsvis iväg på UHU träning på landstingsparkeringen och då ska jag utställningsträna Mira.
Jag är lite ledsen för hennes öra håller på att bli lite sne :/ hoppas de lägger till sig (är så petnoga när det gäller sådant, det ser så dumt ut när ett öra är rätt och det andra fel).



Stort grattis till Sofia och Tea som tog sin första pinne i agility 1 och vann klassen!
(JAG ÄR AVUNDSJUK :-) )


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du får börja tejpa öronen på henne. Jag tejpade Focus öron också och det blev jättebra. Han såg ut som en clown när öronen var på sned

2009-09-21 @ 16:13:00
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0