Tävlingsdag

Idag har det varit en riktig tävlingsdag, Bobby har varit på agilitytävling och Mira har varit på utställning.
Det var ju lite typiskt att båda tävlingarna var samma dag, så jag missade ju tyvärr Miras utställningsdebut.

Här kommer en liten sammanfattning
Mira ställdes i valpklass 1, hon har ju precis fyllt 4 månader (+2 dagar)
Det var hennes debut och vad jag har hört skötte hon sig jättebra.
Det var min mamma som visade henne och det är jag jätteglad över :)
Det var massa gott att äta på eftersom utställningen var i ett ridhus fanns det maaaassor med hästskit, mumma tyckte Mira.
Mira blev BIR-valp med hp, hon placerade sig inte i BIS finalen, men hon har varit så duktig ändå tycker jag.
Här är hennes bedömning:

"4 mån gammal tik. Mycket vackert huvud. Härligt uttryck. Något framskjuten skuldra. Bra ben och tassar. Stark rygg. Välvinklad bak. Vacker päls. Rör sig med bra steg"




På agilitytävlingen var det definitivt min och Bobbys dag :)
Jag kände redan när vi kom dit att Bobby var jättetaggad.
Vi började med agilityloppet där vi blev nollade och hamnade på en andraplats och vi fick vår första pinne i agilityklass 1!
Han var så himla duktig hela loppet och tog alla kontaktfält jättebra.
Matte blev så himla stolt över sin pojk.

Sedan var det dags för hoppklass 1, där fick Bobby en vägran på muren (som vi knappt har tränat på) och det blev då 5 fel totalt och vi hamnade på en andraplats igen!!!!
Han skötte sig jättebra även det loppet, synd att muren var med bara ;)

Sedan var det alltså dags för prisutdelning, vi fick 2 fina rosetter där det stod 2a placering på och vi fick även två presentkort på Royal Canin (två 15 kg påsar) och två filtar!

Vi hade ju också anmält oss till öppna agilityklassen och hoppklassen.
Hoppklassen var först ut och där rev Bobby första hindret, men klarade sedan banan bra.. Fast han hade inte världens bästa tempo, jag tror vi kom 4a i det loppet.

Sedan var det den öppna agilityklassen där var han ofokuserad och tog fel tunnelingång och däremed en diskning.

Men allt som allt är jag supernöjd över dagen och överlycklig att vi tog vår första pinne i agilityklassen!!!

Bild på min duktiga Bobby:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis det var skoj att du och Bobby fick avsluta säsongen i topp

2009-10-06 @ 08:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0