Freestyletävling!

Nu har jag och Bobby gjort debuten i freestylen!
Jag är supernöjd, han gick väldigt bra för att bara ha tränat programet i en vecka.
Några småmissar var det, men annars tycker jag att det flöt på bra.
Han har börjat tänka lite väl länge när han ska hoppa över benet eller när han ska göra slalomet, han har börjat blanda ihop dem lite.

Resultatet blev tillslut en 3e plats i agria kvalet och vi blev alltså kvalad till Agria Freestyle Cup finalen på Hund2009!
Med detta resultatet blev vi även Klubbmästare i Freestyle!!
Vi fick 72,25 i snitt, det är jag nöjd med, våran första tävling liksom? ;) Vi kan utvecklas så mycket mer nu.
SJUKT STOLT ÄR JAG IAF.

Såhär efter tävlingen är det jag behöver träna mer på:
Träna mer utan handtecken
Träna in programet lite längre (så man själv kan det utan och innan ;) hehe)
Träningstävla lite med musik och publik
Mycket träning på speciellt slalomet och hopp över ben (han tvekar)
Lite svårare moment

Tycker för övrigt att det var en trevlig tävling.
Alla var så himla duktiga!
Det är så roligt att se sina klubbkompisar tävla, man får jättemycket tips av att se andras program.
Nu har jag fått jättemycket motivation, så nu ska jag försöka satsa vidare!

Tack till alla funktionärer och domarna.
Skitbra att uhu tog initiativet att fixa denna tävling.
Detta måste vi göra om!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis Josefin!! :D

Det var verkligen roligt, särskilt med tanke på allt funktionärsarbete som strulade innan xD

Grattis igen iaf :)

2009-10-25 @ 10:35:17
URL: http://www.influensaekipaget.webb.se
Postat av: Sabine

Grattis, så kul :D! Så kul att det gick så bra på debuten, fina poäng också :)! Hoppas någon filmar på stora stockholm så man får se senare ;).

Vi får ju se senare hur det blir med tävlingar i fortsättningen för oss, vågar inte säga något. Men tycker ni ska fortsätta satsa!

Håller med, självklart ska vi ordna tävlingen nästa år också, kanske att man tar det på sommaren så ni tävlande och dommarna inte behöver frysa ;).

2009-10-25 @ 13:26:53
URL: http://www.benrinal.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0