cavalierträff och agilitytävling..

.. är det senaste som hänt de närmsta dagarna!
igår (onsdag) var det dags för cavalierträff igen, på schemat stod lydnadsträning.
främst allmänlydnad, stå i ring och gå sick sack mellan hundarna men även inkallningsövningar var saker som vi hittade på.
och självklart tog vi oss tid att umgås också!

och jaa, för någon timme sedan kom jag hem från en inofficiell agilitytävling här i umeå!
vad kan man säga... jag är inte alls besviken, utan jag hade nog satt för höga mål.
på banvandringen tyckte jag att det var en rätt så svår klass 1 bana, med hinder som muren (där gjorde vi vår miss ;))
första missen kom efter balansbommen, bobby sprang in i mig och helt plötsligt såg han en person sitta på en stol (hinderfixaren) och undrade vad han gjorde där, bobby morrade ett tag men tillslut fick jag kontakt med honom, inga fel denna gång men tiden rann iväg en smula.
sedan gick allt finemang tills vi kommer igenom hinder nr 16 och är påväg mot muren, han springer bara förbi och riktar in sig mot den platta tunneln, men jag hann att stoppa honom och han kom tillbaka och gjorde muren  och sedan for vi i mål :)
vi fick totalt 10 fel (5 tidsfel & vägran på muren), vi kom på en 8e plats av totalt 19.
här kommer banan vi gjorde, på ett ungefär iaf!
josefin goes paint (inte en vacker syn):

Kommentarer
Postat av: JOHANNA THEDÉEN fotoblogg ;D<3

Svar: Taack :)

2009-05-21 @ 17:39:15
URL: http://kindofjohanna.blogg.se/
Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

åhh jag skulle jättegärna vilja tävla med min lilla chihuahua i agility, vet du vart man kan gå sådana kurser? bor i västra götaland =)

2009-05-22 @ 10:43:08
URL: http://luhluu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0