resultat från sundsvall

nu är jag hemma från tävlingen i sundsvall.
så hur gick det då?
hopploppet var först, efter en handlingsmiss av mig (ja för det mesta är det förarens fel) på slalom ingången fick vi 5 fel, sedan rullade loppet på skitbra och jag blev jättenöjd över detta loppet, han gick skitbra! farten var även där, men pga missen i slalomet så fick vi 0,06 i tidsfel alltså totalt 5,06 fel. detta gav oss (tro det eller ej) en fjärdeplats av 26 deltagare (jag trodde faktiskt det var fler?). bobby fick därmed en fin rosett och även ett pris, bobby var så snäll att han valde ett fint hundhalsband till lilltjejen som hon ska ha medans hon är liten, seeedan kanske han vill låna den :)

agilityloppet gick inte lika bra, a-hindrets kontaktfält gick suuuper.
men sedan när vi kom till bommen fick han för sig att ta ett jäääätte skutt över kontaktfältet och kom helt ur balans och missade även nästa hinder. men sedan när han kommit på fötter igen och stod på rätt sida av hindret rullade allt på bra. slalomet var inga problem och resten av loppet fick vi inga fler fel.
14,64 fel gav oss en 15:e plats av 38 hundar :) helt okej faktiskt!

båda banorna var lagomt svåra, om vi fick köra dom en gång till skulle vi säkert nollat..
men nu har man ju bara en chans på sig......
glad är jag iaf att han kom runt på båda banorna, vi siktar fortfarande frammåt och laddar till nästa tävling!

GRATTIS till lisa och fritz som tog sin sista pinne i agility 1an, lycka till nu i resten av helgen!
även ett stort lycka till, till jenny och ebba!


Kommentarer
Postat av: emelie

yay! :)

och vart e filmen du lovade mig. har du redan glömt sig.. ta å filma nån gång gullet! :)

2009-07-24 @ 22:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0