Julklappshoppet, sen uppdatering

Här kommer en liten uppdatering om julklappshoppet som var lördagen 19:e december.
Man kan kort fattat beskriva vår insats - DÅLIG!
Nej men, både Bobby och jag var nog lite allmänt förvirrade på första agilitybanan, vi klarade banan enda tills på slutet då han snurrade framför en tunnelingång och efter tunneln var det ett slalom som han gick ur i mitten, så 10 fel +0,25 tidsfel fick vi.
Eftersom det var en inofficiell tävling fick vi köra banan en gång till, allt flöt på mycket bättre denna gång tills han kom ur tunneln och skulle ta slalomet, han gick ur slalomet TVÅ gånger, då gav jag upp så jag skulle ha en god min in i mål och vi blev då alltså diskade.
Det var något skumt med slalomet.... Något vi måste träna mer på, ska försöka få upp slalomet någonstans i snön ;P
Vi fick en 14e placering med våra 10,25 fel... :p

Sedan var det också en parklass, jag var med Jenny och Ebba!
De var först ut och fick 10 fel med en taggad Ebba.
Sedan var det min och Bobbys tur och vi nollade!
Så vårat par fick 10 fel och hamnade på en 8e plats (sist av de som kom i mål, men vad gör det?!)

Var nöjd med parklassen då det var en hoppbana.
Agilityn är lite svårare för oss, tror jag stressar upp mig och inbillar mig själv att det ska gå dåligt...

Julklappsutdelning blev det iaf och jag fick ett paket med chokladhjärtan, MUMS!
Bobby blev avundsjuk, men han fick lite korv istället.

I alla fall, nästa agilitytävling blir nästa år i mars i Nordmaling.
Det ser vi fram emot :)

God Jul åter igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0