Sista deltävlingen i sommarcupen

Igår var det sista delen i sommarcupen för i år.
Både Bobby och Tex fick vara med i klass 1 hopp, men Bobby fick även vara med i den Öppna hoppklassen (klass 2 bana).

Tex var först ut av mina gossar, han var med i smallklassen och var 4e man ut på banan.
Han var jätteduktig, dock fick han en vägran i slutet på banan och råkade missbedöma näst sista hindret som han rev. Men han klarade slalomet jättebra och det är jag jätteglad över!

Sedan var det dags för mediumklassens tur och där var Bobby startande nummer 2.
Han var huuuur duktig som helst, första loppet gick vi in på noll fel och cirka 31 sekunder i tid!!!!
Gick jättefort och jättebra!

Tex andra lopp gick jättebra :)
Han blev nollad men tyvärr var han liiite för seg, slutade med ungefär 3 sekunder i tidfel (tror jag).

Bobbys andra lopp gick bra, jag försökte göra tajta svängar och det lyckades till en början.
Tyvärr så drog han sig ur slalomet på slutrakan och då diskade vi oss för jag ville bara att han skulle ha farten i mål.

Sedan var det dags för den öppna klassen, det var relativt svårt i mittendelen av banan där det var lite kringelikrok.
Men Bobby var jätteduktig, tyvärr rev han ett hinder och därmed 5 fel.
Totalt blev vi 5a (!) i den klassen som det var massor med deltagare i.

Vad jag INTE anade var att Bobby placerade sig som TVÅA i den lätta klassen!!!
Bara en largehund före, med en tid på ungefär 29 sekunder.
Då fick vi välja ett fint pris och jag valde en necessär/väska där jag kommer ha hundarnas borstar :-)
Tex kom på 9onde plats (tror jag) och han fick också ett pris, då valde jag någon han kommer kunna leka med, tre bollar av gummi :)
Pris blev det också i öppna klassen och som jag sa kom vi på 5e plats där, där valde jag en frisbee av gummi som vovvarna kommer att få leka med.

Prisutdelning för sommarcupsvinnarna var det också.
Tyvärr fick ju Bobby inga poäng med sig från Nordmaling (han sket i att hoppa sista hindret), annars skulle vi nog ha placerat oss på andra plats totalt i lätta klassen.
Men det får vi ta igen nästa år! Om vi inte hunnit gå upp i tvåan dvs ;) Då är vi med i svåra klassen.


Kommentarer
Postat av: annsan_s

Jag har ingen hund!

2009-08-30 @ 17:02:10
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: annsan_s

Gå med här så får du mer besökare till bloggen. Den är gratis. Den sidan är bra.2000 banner visningar idag när du blir medlem



http://www.bloggplus.se?r=58155

2009-08-30 @ 17:49:07
URL: http://annlouises.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0