Cavaliersällskapets utställning

Igår (15/8) hade cavaliersällskapet utställning här i Umeå, 35 cavalierer deltog.
Domare för dagen var Mimmi Gruffman Rönnlund.
Det var hela 12 (!) cavalierhanar i den öppna klassen där Tex deltog :)
Det var till och med fler hanar än tikar (ovanligt hos cavaliererna).
Tex var jätteduktig! Han blev uttagen bland de 6-8 (tror jag) bästa men blev inte placerad.
Är superglad, han är trots allt 5 år (äldst i öppna klassen) och har inte samma utstrålning och glöd som när han var 2-3 år :)

Här kommer hans domarutlåtande:
Utmärkt typ. Utmärka proportioner i kropp och huvud. Välansatta välburna öron. Utmärkta ögon. Saxbett. Utmärkt hals och överlinje. Välvinklad fram och bak. Rör sig något hastrångt bak. Utmärkt fram, från sidan med mycket drive. Utmärkt päls, färg och teckning. Trevligt temperament. Välvisad.

Jag och Tex



BIR för dagen blev Evamirs Red Nemo Mac, Uppf: Eva Grahn Lövånger, Äg: Carola Löf Carlsson Skellefteå
Och BIM Queenoustie's Runaway Bride, Uppf: Anna-Karin Jonsson Berg Umeå, Äg: Gunilla Fransson Umeå

Båda dessa helfärgade! (Ruby respektive Black And Tan)
Jag tycker det är väldigt roligt när dessa två färger går så bra, det är så himla snyggt med helfärgat!
Grattis till dom två :)

Efter utställningen var det dags för middag, surströmming till de som vågade och korv till oss andra!
Det är alltid trevligt med middag, mycket folk var det som åt också!
Sedan var det dags att plocka undan och fixa till alla bord i klubbstugan och sedan begav vi oss hem.
Då var vi så pass trötta att vi satt och halvsov i soffan innan vi gick och la oss (tidigt).
Mira var jättetrött också, hon hade ju fått följa med hela dagen, så hon sov gott till klockan 4 när det var dags för att göra sina behov (hon hade inte bajsat på hela dagen tills vi kom hem!).

Pusshej!


Kommentarer
Postat av: Shia Fan

Hej, är du ett Shia LaBeouf fan?



Kika då in den här bloggen!

http://shiaalabeouf.blogg.se

2009-08-16 @ 14:18:25
URL: http://shiaalabeouf.blogg.se/
Postat av: jennu

hejhej, grymt fin blogg :)



jag har precis börjat här i bloggvärlden, och jag skulle gärna vilja få lite tips på hur jag kan göra den personlig :)

De flesta har fixat bilder uppe vid sin header och det skulle jag inte tacka nej till . Jag har fixat och trixat i min stilmall, men inget blir som jag vill ;/



har du något bra tips ? tack på förhand :)

2009-08-16 @ 14:27:50
URL: http://sstrumpbyxor.blogg.se/
Postat av: Emma

SV: tack tack:)

men kunde du se all text?

har lite problem med det"/

2009-08-16 @ 14:43:08
URL: http://litenloppa.blogg.se/
Postat av: Annica

Superfin bild på dig och Tex!!

2009-08-16 @ 21:35:35
URL: http://www.inhighspirits.zoomin.se
Postat av: enmamma

Fin han är. Jag har också en cavalier här och det är helt underbara hundar, han är i färgen ruby och är 7 månader nu.Ha en fin onsdag.

2009-08-19 @ 10:37:00
URL: http://enmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0