Mycket som hänt....

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev sist..
Maaassor har hänt...
Mira har varit på sin agilitykurs flera gånger - tycker hon sköter sig bra, men det är lite jobbigt när det är fler hundar som tränar samtidigt..
Kontaktfälten har börjat fungera rätt bra nu också.
Bara gungan och muren kvar nu som hon inte provat.
Däcket behövs det mer träning på också, ibland vill hon gärna hoppa på sidan.

Mira har även börjat träna lite freestyle, jag har bestämt att hon ska få vara med på ett agriakval i oktober...
Vi får se om vi klarar det :p
Bobby ska såklart också vara med på det kvalet.

Annars har vi hunnit med två tävlingar också Hudiksvall och nu i helgen var vi i Övik!
I Hudik fick vi inga fina resultat, det gick rätt dåligt där om jag ska vara ärlig!
Dålig fart och ingen motivation..

Men i helgen var vi som sagt i Örnsköldsvik och tävlade.
Första dagen kändes han rätt okej faktiskt, dock blev det lite småtjafs och vi diskade oss i första och andra fick vi maaaassor med fel.

Dag två kändes mycket bättre, dagen började med hopploppet..
Bobby gick så jäkla fiiint, snabb var han också!
Tyvärr gick han ur slalomet och fick 5 fel.. + lite tidsfel, det gav oss en 3e plats!
Men det loppet var jag jääättenöjd med, det är så jag vill att han ska gå.

Lopp nr 2 för dagen var då alltså agilityloppet, där han seglade ut väldigt mycket och tappade även tid på a-hindret och gungan.
Där fick han ~4 fel, bara tidsfel alltså....
Blev en 3e placering även här.

Här kommer film på båda loppen:


Kommentarer
Postat av: Jenny

Han var så duktig Bobby =) Var så synd på slalomsmitningen. Men i Jokkmokk då jäklar ;p

2010-09-21 @ 20:30:47
URL: http://undertaket.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0