Agilitytävling, Skellefteå

Helgen spenderades i Skellefteå på deras tvådagars agilitytävling!
Tycker det var en bra anordnad tävling, det var ett fint ställe för en agilitytävling, det var väldigt roliga banor och enormt gott fika ( fikagalning som jag är ;) )
Tur med vädret hade vi också, sol och fint!

Alla hundarna fick följa med denna gången och allihopen skötte sig bra tycker jag.
Det är bra för Mira att få följa med, väldigt bra träning för henne!

Till resultatet då, det gick helt okej faktiskt, är nöjd!
Även fast vi inte fick någon bra placering eller så...
Men Bobby var taggad och hade farten, det var ju såklart matte som klantade sig så det inte gick som vi hade tänkt.

Första agilityloppet blev det 5 fel (han sprang in i en tunnel och sedan ut samma väg så vi fick ta om, han har börjat göra så ibland... förstår inte varför?!). Där kom vi på en 8e plats.
Men var supernöjd med resten av banan.... alltid ska det vara något som går fel :)

Hopploppet var jag också supernöjd med enda till slutet där han gick in fel på slalomet och sedan hittade en jättegod lukt så där fastnade han ett tag och fick en del tidsfel.. 5e plats kom vi på där.


Dag 2 gick ännu sämre kan man säga..
Det innebar två diskningar.

Men var halvt nöjd med agilityloppet, han sprang dock förbi bommen en gång, han hade lite för bråttom på slutet?
Hoppade från kontaktfältet där och sedan diskade jag ut oss på näst sista hindret.

Hopploppet var jag hur nöjd med som helst!
Tusan att vi diskade oss bara ;)
Jag visade in i tunneln för dåligt så han tog fel tunnelingång.
Men sedan flöt banan på hur bra som helst (fast den var väldigt krångling!)


Bild från hopploppet dag 2 :)


Tex spanar efter solkatter :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jo var en super härlig tävling! Säsonen är äntligen här =) Missade dock fikat helt, känns som jag inte skulle gjort det nu när du säger att det var så gott :p När kände du för att träna?

2010-05-27 @ 10:52:16
URL: http://undertaket.wordpress.com
Postat av: mamma

Lycka till nästa helg

träna småkillarna riktigt ordentligt

det syns att båda älskar att hoppa

Jag håller tummarna

Kram till er alla

2010-05-28 @ 13:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0