Mira 9 månader




Min ängel har hunnit bli 9 månader och börjar bli en stor tjej :)
Hela 18 kg väger hon och hon är ungefär 48 cm i mankhöjd.

Idag var jag och Mira och hälsade på mormor och morfar, hon skötte sig rätt bra, lite hoppig och så bara...
Hon blir så himla överlycklig när hon får träffa dom och extra roligt var det idag eftersom hon var ensam utan de andra hundarna. Alltid ett plus när man får lite extra uppmärksamhet ;)
Vi var ute på en liten promenad, hon var så nyfiken på allt så hon ville gärna dra i kopplet..
Men sedan fick jag släppa henne lös en stund, det tyckte hon om och på hemvägen gick hon mycket bättre :)


Vi har även hunnit vara på en utställning till, resultatet var väl inte som jag hade hoppats.
Men huvudsaken var att hon skötte sig i ringen och det tycker jag hon gjorde.
Tyvärr var det en domare som gav väldigt lite tid åt valparna, han rörde knappt i Mira och hon fick inte ens röra sig i ringen.. Bara ett varv tillsammans med den andra valpen.
Lite tråkigt tycker jag eftersom valparna (speciellt Mira =) )faktiskt behöver den träningen.

Hennes bedömning blev iaf såhär:
Utrycksfullt feminint huvud, bra rygg, ngt långt ländparti
bra ben o tassar, bra lår, harmoniska vinklar
bra päls, jämna vägvinnande rörelser
vek men tillgängling

Sedan fick vi också lite muntlig bedömning, att han tyckte Mira var något liten och han önskade att hon hade något högre ben.
Han sa att om hon utvecklades skulle hon bli "bra".
Han sa även om man bara gick efter rörelserna skulle Mira ha vunnit.
Och då kändes allt genast mycket mer positivt :)
Jag själv tycker ju att rörelserna är väldigt viktigt och jag har alltid tyckt att Mira rört sig väldigt fint.

Mira blev iaf 2a (av 2 ;)) i valpklassen efter en söt blue merle tik (båda utan hp?).

Kram på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0