Agilitytävling i Nordmaling

Helgen som varit spenderades i Nordmalings Ridhus, där det var dags för årets första agilitytävling för min och Bobbys del :)

De hade delat upp klasserna så att på lördagen var det endast agilityklasser och på söndagen var det hopploppen som kördes.

Första starten på lördagen var alltså en agilitybana, den banan hade en relativt svår slalomingång som jag tycker Bobby borde ha klarat med all den hjälp jag gav honom... Men han valde att gå på in på fel sida på slalomet och där fick han fem fel, då tappade både han och jag lite fokus och vi drog på oss en till vägring också så totalt fick vi 10 fel + något tidsfel tror jag för vi stannade till rätt länge på den andra vägringen.
Där kom vi på ungefär en 10e plats.

Sedan blev det lite väntan och sedan äntligen dags för vår andra start för dagen.
Ett superfint lopp där vi faktiskt inte kunde ha gjort så mycket bättre än vad vi gjorde..
Nu i efterhand kanske jag kunde ha pressat honom lite mer så vi skulle fått en något snabbare tid.
För tyvärr hamnade vi precis utanför pinnplats med någon hundradel som skiljde.
Men jag är nöjd ändå! En 5e plats med 0 fel är ju superbra :)
Här kommer film på det loppet:



På söndagen var det dags för vår debut i hoppklass 2!
Var riktigt spänd på om Bobby skulle klara av det..
Vi behöver ju defenitivt träna på lite svårare övningar osv, men jag är nöjd faktiskt.
Första loppet blev en lite snopen men rolig disk, han hade fart och var glad iaf, så det är jag nöjd med.

Lopp nr två tog vi oss runt, med ca 8 fel tror jag, trots det fick vi en 3e plats!
Men jag är bara glad för att vi klarade oss runt!
Här kommer vårt andra hopplopp:




Tack Lisa för hjälpen med att filma mina lopp!
Och tack för jag fick åka med dig (och jenny) till tävlingen :)

Längtar som attan till alla sommarens agilitytävlingar!


Kommentarer
Postat av: carina

Heja heja kul att se filmerna

ni verkar verkligen ha kul

bra debut, ni måste vara nöjda eftersom det inte varit någon agility under vintern och nu är våren snart här och ni kan börja träna ute

det ser lovande ut - ni kommer att ta pinnar - det är säkert

kram mamma



2010-03-30 @ 21:21:18
Postat av: Susanna

Fina lopp:)



Lycka till på kommande tävlingar.

2010-03-31 @ 15:10:33
URL: http://www.gizmozorro.cybersite.se
Postat av: Kikki

vad kul att få loppen filmade, säkert jätte nyttigt att kolla på i efterhand! Synd med platsen under pinnplatsen, men ni var ju jätte duktiga!

Brukar det inte alltid vara 12 pinnar i slalom?

2010-03-31 @ 16:25:26
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0