Inofficiell Cavalierutställning, Umeå

Igår var det dags för vår årliga inofficiella cavalierutställnig här i Umeå.
Jag hade anmält Tex för skojs skull, vi skulle ju ändå vara där så då fick han vara med för en gångs skull!
37 hundar var anmälda, mest hanar faktiskt det var lite förvånande.
Massor med söta valpar var anmälda, ville ha dom allihop! :)

Iaf så ställde ju  jag Tex i Öppenklass, det var 10 öppenhanar anmälda och jag tror att alla var där.
Han skötte sig väldigt bra, fick superkritik och blev placerad som 2a i öppenklassen, med hp, otroligt =D
Sedan blev det direkt dags för bästa hane, där alla som fått hp fick vara med.
Där blev han placerad 3a!
Stolt blev jag av min gammelpojk.
Här kommer hans kritik:
6 år. Tydlig könsprägel i huvudet. Välansatta öron. Välformade ögon med härligt uttryck. Harmonisk överlinje. Utmärkt skuldra, förbröst & överarm. Välvinklat & välmusklat bakställ. Utmärkt kropp. Passande benstomme. Rör sig med stabilt & långt steg från sidan. Tåar in något fram. Vacker päls. Välvisad.

Efter utställningen var det dags för middag, surströmming... fast för mig blev det korv med bröd istället.
Det var trevligt, många var vi dessutom.

En mycket trevlig dag helt enkelt!

Några öppenklasshanar...


Tvåa i öppenklassen! :)


Rörelser är viktigt


Såhär blev vi placerade.. 1, 2, 3 (Tex), 4 och reserven hamnade utanför bild:)



Kommentarer
Postat av: Carina

Tack Josefin för att du visade Tex så bra

du är bara bäst

och Tex du är bara vackrast

hälsningar från en inte partisk matte o mamma

2010-08-31 @ 12:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0