Agilitytävling i Drängsmark

I helgen har jag och Bobby varit och tävlat agility i Drängsmark, arrangörerna var Åbyn-Byske BK.
Det blev en tidig lördagsmorgon, gick upp ungefär kvart över 4! Blev upphämtad ungefär kvart över 5, av Camilla och även Ida var med. Sedan begav vi oss iväg till tävlingarna.
När vi kom dit så bockade vi av att vi kommit och sedan hann vi även med en snabb promenad innan banvandringen för agilityklass 1.
Tyckte banan inte kändes så hemskt svår, men det var ändå lite småknepigt lite här och var.
Bobby gick bra, fast han gick inte speciellt snabbt, men han kom runt med 0 fel och klarade tiden rätt bra ändå fast det kändes väääldigt segt.
Vi var de enda nollade ekipaget! Därmed vann vi klassen och fick en uppflyttningspinne!
(film på detta loppet kommer senare, inte så mycket att se, är inte alls nöjd över själva loppet, men självklart känns det jätteroligt att han äntligen fick vinna!!)

Sedan blev det en väldigt lång väntan på hoppklass 2, eftersom de körde agilityklass 1,2,3 efter varandra och sedan hoppklas 1,2,3.
Men sedan var det dags för hoppklass 2, det var en mycket rolig bana!
Svår men rolig.
Bobby rev ett hinder i början av loppet och det var väldigt synd eftersom han hade rätt okej fart.
Sedan gick han även ur en rak tunnel eftersom matte klantade sig lite.
Så han fick 10 fel på det loppet
Men känner mig ändå jättenöjd att vi tog oss runt, eftersom det var en rätt svår bana.

Första dagen var jag alltså jättenöjd över min pojk, så egentligen behövde han inte prestera mer den helgen, så nöjd var jag!
Sedan begav vi oss till Camillas far, där fick vi supergod middag och sedan var det nästan dags för att sova..
Vi var riktigt trötta!

Dag två
Ganska tidig morgon igen, vi begav oss till tävligen halv 7.
Började även denna dag med agilityklass 1

Lite lättare bana denna gången tyckte jag, men det fanns ju även små knepigheter här med.
Bobby gick jättefint, bättre fart den här dagen i agilityloppet.
Han fick 0 fel även här och klarade tiden utmärkt! (9 sekunder hade han till godo tror jag, även fast vi stannade på balansbommen i en evighet =) )
Den här gången blev det en andraplats (nääära första platsen igen, men det räckte inte riktigt)
Uppflyttningspinne igen och därmed är vi uppflyttade till agilityklass 2!
Det trodde jag aldrig!!!

Sedan blev det lång väntan igen...
Vi hann med både låååång promenad, god lunch och vila!
Sedan var det dags för hoppklass 2.
Svår bana igen, men rolig!
Dock diskade vi oss, men han klarade banan väldigt bra, och hade hög fart på slutet!
Det gillas :)

Så som sagt är jag hur nöjd som helst över helgen, agilityklass 2.... det kunde jag aldrig ana!



Kommentarer
Postat av: carina

Grattis till pinnarna i helgen

nu blir det att ladda om batterierna till

nästa tävling

kramar till er båda



2010-08-23 @ 22:17:50
Postat av: carina

Grattis till pinnar och fina placeringar

Njut av helgens lopp och ladda om batterierna till nästa tävling

kramar till er båda

2010-08-23 @ 22:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0