Agilitytävlingen i Jokkmokk är över..

Har haft en superhelg med tjejerna Lisa, Jenny och Camilla.
Tack för trevligt sällskap!
Och bra jobbat av chafförerna (Lisa & Jenny).
Stort tack även till Lisas föräldrar som bjöd på supergod mat!
Tack tack, det behövdes verkligen :-)

Resan gick bra, Bobby fick sitta med Tuva och de brydde sig inte så mycket om varandra.
Bobby hängde med huvudet som vanligt hela resan (både upp och hem), det var väl lite jobbigt, men han skötte sig och det är huvudsaken.

Vi bodde i en stuga i Skabram, stugorna var rymliga men man kunde lätt få stickor från golvet.
Jag klarade mig, men de andra fick en sticka var om jag minns rätt, ajaj.
Första natten försökte Bobby och jag sova på övre delen av våningssängen.. Inte så lyckat eftersom jag oroade mig för Bobby hela natten och kunde inte sova.
Andra natten gick bättre eftersom vi övertog soffan som fanns och sov på den istället :-)

Till själva tävlingen då, det höll till i ett ridhus och flöt på bra tycker jag.

Resultat kommer här tillsammans med filmer från alla våra lopp
(Lisa står bakom kameran, tack!)



Första loppet då, här klantar matte sig lite, hinner inte riktigt med och det resulterar i 5 fel, annars ett fint lopp tycker jag!



Andra loppet var hoppklass, mitt fel igen då jag ropade "bra" när han gått in i tunneln, då kom han tillbaka samma väg :-) Han brukar inte göra så i vanliga fall.
Missade slalomet, hade liiite för hög fart för sin förmånga ;P Skulle ha tagit in honom lite och visat bättre.
Annars ett fint lopp tycker jag, dock lite fler småmissar och så också..



Dag två var första loppet för oss i agilityklassen.
Jättesuperfint lopp, men klantinga jag tar inte in honom och sänker hans fart i slalomet, han missar istället och får 5 fel.



Sista loppet då, både på tävlingen och för säsongen.
Hoppklass 1, vi var en av de sista startande.
Många hade nollat med bra tid så vi hade redan räknat bort oss själva eftersom vi är inte ett av de snabbaste ekipagen...
Hade i förväg bestämt mig för att ta in honom lite innan slalomet så han inte hade alldeles för hög fart.

Bobby gjorde ett SUPERLOPP, han hade bra fart nästan hela loppet (missade lite på kombinationen i slutet).
Vi fick noll fel och kom på en 2a plats!!!

När jag skulle kolla resultatlistan (för jag tänkte om jag inte fick någon pinne så far vi hem på en gång), så började jag längst ner bland de nollade ekipagen.. Hittade inte igen oss!
Sedan kollade jag längre upp och då såg jag oss på en 2a plats! Blev överlycklig!!!!!!

Nu är vi uppflyttade till hoppklass 2.
Ett superbra slut på vår första säsong!

Vi 4 brudar som reste iväg hade ett mål att ta 4 pinnar på våra 16 lopp tillsammans, det gick väl inte hela vägen.. Bara jag som fick en pinne denna gång, men Lisa fick en 3e plats med Fritz dock med 5 fel (en konstig vägran).
Men alla hundarna gjorde sitt bästa och alla var jätteduktiga!


Kommentarer
Postat av: Linn

hej hej såg dig på agility tävlingen i helgen, vill bara säga grattis och att jag är väldigt imponerad av din hund så himla vacker och duktig han är:) hoppas själv på en liten cavalier till våren och när jag ser dig med din så blir man så himla glad:)

2009-11-16 @ 21:15:21
Postat av: Sofie

STORT GRATTIS till uppflyttnings pinnen =) Verkligen jätte fina lopp och vilken fart han har =) Är Bobby Mediumhund?

//Sofie m. Misty, Mysan & Jossan

2009-11-17 @ 00:38:31
URL: http://joemysis.webs.com
Postat av: Kikki

Grattis till pinnen!



Ni är superduktiga så skoj att få se loppen på filmerna!

Åh vad jag längtar till tävlingsäsongen börjar nästa år, då har jag 2 att tävla med!!

Går Bobby i small eller medium? Jag har ju en i small och en i medium!

2009-11-17 @ 08:47:54
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Hanna

GRATTIS! :D

2009-11-17 @ 20:11:38
URL: http://www.influensaekipaget.webb.se
Postat av: Annica

Stort grattis till pinnen!

Ni är som vanligt bra ihop.

Vi ses!

Kramizar

2009-11-17 @ 22:55:04
URL: http://www.inhighspirits.zoomin.se
Postat av: Lisa

Visst är man bra nördig :)



Jag kan ge dig lite förhandstips på tävlingar som inte står i kalendern än.

Härnösand 3-4 juli

Sundsvall mest troligt 10-11 juli

Piteå 17-18 juli

Timrå (klass 1 och 2) 31juli-1 aug

Åsele 7 aug (eventuellt i strömsund dagen efter, men det är ej bestämt än)

Luleå 14-15 aug

Åbyn-Byske 21-22 aug

Boden 28-29 aug

Östersund 4-5 sept

Övik mest troligt 18-19 sept



Det blir några stycken :)

2009-11-18 @ 12:57:36
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: Stina o hundarna

Stort Grattis!!

Många kramar

Stina, Idefix o Maya

2009-11-18 @ 17:45:38
Postat av: Jenny

Grattis igen =) härligt att få starta tvåan till våren då? =)

2009-11-19 @ 21:55:55
URL: http://www.freewebs.com/jennynaa87
Postat av: Ankilika

Duktiga ni är :)

Grattis till pinnen!

2009-12-02 @ 17:30:37
URL: http://ankilika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0