utställningsträning


hejsan hoppsan!
igår var det utställningsträning med cavaliersällskapet, rätt många cavalierer deltog och det är ju alltid roligt.
lotta fick vara kvällens cavalierdomare och hon berättade för alla nybörjare hur en utställning gick till.
sedan blev det uppställning precis som på en vanlig utställning och sedan gick vi runt i ringen två gånger.
eftersom jag var först ut så fick bobby även ställa sig på bordet först, där kände lotta på honom precis som på en vanlig utställning. egentligen har jag ju inte tänkt ställa honom något mer, men det är alltid bra träning.
sedan fick vi träna på att gå fram och tillbaka och sedan ställa upp sig snyggt framför domaren.

jag fick även ett fint uppställningskort på bobby!
det blev jag glad över, mor min var fotograf :)



sedan efter ett roligt träningspass var det fika dags, det uppskattades av både hundarna och cavalierägarna!

efter detta var det dags att bege sig hemmåt, eftersom michelle ska bo hos mig en vecka så följde hon och lotta med oss hem för att michelle skulle få bekanta sig med miljön. det gick väldigt bra och jag tror hon kommer trivas hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0